divendres, d’agost 05, 2011

Camí de cavalls de tramuntana (M-Nord)



Fa un poc més de dos anys vam fer, amb en Toni, tot el Camí de cavalls del nord d'una tirada. Almenys tot el que en aquell moment estava obert. Devíem ser dels primers que ho fèiem, perquè hi havia trams que es notava que encara hi havia passat molt poca gent. Aquí podeu llegir la cònica d'aquella ruta i veure les fotos que hi vaig penjar.

Fa més o menys un any hi vam tornar, amb en Jaume, però ens vam deixar el darrer tall, des Grau a sa Mesquida. Al cap de dues setmanes vam fer tot el Camí de cavalls "non-stop", i aquella va ser també la primera vegada que recorria tot el Camí de cavalls del nord amb el traçat actual sencer.

Ahir, sense res millor per fer, em vaig aixecat dematinet i devers les 7 h vaig sortir de Ciutadella en direcció a la Torre del Ram. Vuit hores més tard, poc passades les 15 h, arribava a la colàrsega del port de Maó, on havia deixat el cotxe el capvespre abans.

El comptaquilòmetres marcava 97 km; el GPS, 95'8. Pel que fa al temps en moviment, el GPS marcava 7 h 12 min, mentre que el CompeGPS em diu 6 h 44 min. En qualsevol cas, vaig estar al voltant d'una hora aturat, el just per obrir barreres i barretes, agafar aigua a la font de sa Teula, a Cala Tirant i a Addaia (feia molta calor: vaig beure uns 10 litres), canviar les piles del GPS, treure'm les sabates per creuar els torrents de Binimel·là i Cala Tirant (no volia banyar les cales d'aigua salada) i espolsar-me l'aranya enorme que em vaig endur amb la cara i que es va refugiar en la meva esquena.

Però si una cosa puc destacar de la ruta d'ahir és la calor, molta calor, que vaig patir. Els que coneixeu el Camí de cavalls sabeu que les ombres són escasses, sobretot al nord. A més, el fet de tenir la mar al costat durant quasi tota l'estona, amb imatges temptadores com la de la foto de més amunt, fa que psicològicament sigui més dur...

Us deix amb el perfil i l'enllaç al wikiloc:

EnllaçEl desnivell acumulat és d'uns 2.200 metres.