dimecres, de novembre 21, 2007

8ª Roadbook Gavarres. Els Germans Gavarx es desorienten

Idò sí, aquest diumenge passat es va celebrar la 8a edició de la Roadbook Popular Gavarres organitzada pel GEiEG. La Roadbook és una cursa d'orientació en què els participants, agrupats en equips de 2 a 4 ciclistes, disposen d'un llibre de ruta que va indicant el camí a seguir en cada moment. Com és habitual en moltes pedalades, hi ha la possibilitat de triar entre un circuït curt i un de llarg. Aquest any, el curt era de 35 quilòmetres de dificultat tècnica baixa i amb 345 metres de desnivell acumulat. El llarg, 53 quilòmetres de dificultat tècnica mitjana tirant a baixa, amb 890 metres de desnivell.

Feia fred, molt de fred. Com ja havia passat la matinada de dissabte, els termòmetres de Girona tornaven a marcar -6ºC, i a Fornells, a prop del GEiEG, s'arribava als -10ºC! Tota la roba d'hivern no era suficient per mantenir els peus, mans i orelles calentes, de manera que l'espera de tres quarts d'hora a la línia de sortida es va fer eterna.

Participar en un Roadbook realment ha estat una experiència interessant, sobretot pel bon ambient que hi havia entre els participants. En algun moment fins i tot em va recordar a alguna gimcana que vaig fer quan era petit...

En Lluís, en Josep, en Xevi i jo ens vam inscriure com a "Germans Gavarx", que vindria a ser com els "Germans Marx de les Gavarres". Millor no explicar d'on ve el nom. El cas és que vam fer el circuït llarg, i el títol de la crònica no ens fa justícia, ja que no ens vam perdre cap vegada! Açò sí, vam passar de llis a la primera balisa, oblidant-nos de marcar el nostre llibret. Total, que després de poc més de 50 quilòmetres d'esforços d'orientació i ziga-zagues, quan vam arribar a meta ens van dir que tot el que havíem fet no servia per res. En qualsevol cas, tenim el pressentiment que no hauríem quedat entre els tres primers... més que res perquè quan vam arribar ja s'havien entregat els premis!

El recorregut en si mateix en alguns moments va ser molt divertit, per corriols sinuosos que cap de noltros no coneixíem. En altres moments, passava per camins més coneguts o per trams massa llargs de pista. En qualsevol cas, juraria que molts dels que van fer el circuït curt van quedar decebuts; entre altres coses, perquè amb prou feines es va endinsar a les Gavarres...

Açò és el que en pensa un altre dels Germans Gavarx, més incisiu que jo:
El passat 18 de novembre (ahir) vam anar a la 8ª Road-Book (mal anomenada) de les Gavarres. Malgrat haver-hi una bona organització al darrere i uns bons serveis els participants vam quedar força decebuts (sobretot els que es van cagar i van fer la curta) per l'itinerari, més propi d'una passejada en bici que d'una prova d'autèntic btt. Això es deu a la facilitat tècnica del traçat, al poc desnivell acumulat, als pocs Kms que realment es van fer per Les Gavarres (uns 15-20 a la llarga, uns 5 a la curta), a la inexistència d'algun corriol netejat per l'ocasió i d'alguna zona trialera. També dir que el primer control (balisa) estava situat tan a prop de la sortida (al 1r Km) que la diferència de temps a la sortida desaparexia a l'acte i els equips quedaven enganxats i per tant el joc deixava de ser del tot just ja que tothom veu que tu has girat per un corriolet i s'adonen que l'han cagat, giren i et segueixen.... però en fi què vols fer-hi.

Cada equip disposava d'un llibret amb indicacions del camí a seguir, és a dir, un Roadbook.

El llibret obert. La majoria d'equips, més experimentats i previsors que noltros, havien adaptat al manillar un suport per poder dur el llibret. Com que noltros som uns feliços, em va tocar fer els 50 kms. amb el llibret a la mà. Estic satisfet de saber que és possible combinar dues de les meves principals aficions, el mountainbike i la lectura. Açò sí, encara me deman com és que no vaig caure...

L'espera abans de començar es feia eterna. Feia un fred que pelava. Més d'un teníem ganes que el circuït comencés amb una bona pujadeta! La gelada va durar fins ben entrat el matí.

Els Germans Gavarx, satisfets per l'èxit de no saber quina classificació vam fer.

Si voleu descarregar-vos el track, el trobareu al wikiloc

josep ha dit...

Hola companys, soc l'organitzador de la Road Book desde el seus principis, i el que sempre he disenyat les rutes, en la presentació de la 8ª Road Book vaig parlar de que aquesta Road Book seria diferent de les pasadas, el que no podia desvetllar era la diferencia, ni mes ni mes que no pasar tan per Les gavarres (en principi no s'hi pasaba gens, despres vaig canviar l'itinerari) ¿perque? doncs perque amb 8 anys de Roads Books ja s'han trepitxat moltes Gavarres i calia donar un tomb a la proba, joc, en les altres Road Books hi havia moltes menys pagines de llibret per tant menys girs,menys balisses (6), aquest any 8 i aquest any mes trampes, primera balissa, 6 balissa, 7 i 8 balisses, totes amb trampa, aquestes eren les regles del joc.
Potser un altre any tornare a fer endinsar la Road Book en Les Gavarres, o potser NO, si algú vol venir amb mi ha obrir nous camins amb l'estasa verders el convido.
Crec que a la WEB del G.E.i.E.G no hi ha les clasificacions completes, si algú les vol jo els hi puc pasar
ollerjosep@hotmail.com.
gracies per la vostre asistencia i sobre tot per l'interes que us hi heu agafat com per fer sortir la Road Book en un foro, aixo dona anims per continuar i sempre per millorar

josep ha dit...

ollerjosep@hotmail.com.

j o a n f t ha dit...

Hola Josep! Tot un honor rebre un comentari de l'organitzador! :)

Per a jo la Roadbook va ser una experiència nova i força gratificant, sobretot perquè és un tipus de pedalada molt diferent i per l'ambient distès que s'hi respirava. Com coment a la crònica (sobretot en paraules del meu "company incisiu"), potser en algun moment ens va sobrar un poc de pista, potser també per les expectatives que teníem de descobrir molts de corriols i caminets nous... En qualsevol cas, si els altres Germans Gavarx em volen acompanyar, no dubtaré en assistir a properes edicions! Ah, i per suposat que sí que teniu tots els nostres ànims per continuar amb la Roadbook!

Unknown ha dit...

Companys perdoneu la meva intromisio, però us volia donar de nou les graies de part de tota l'organització per els anims.
també us volia animar a fer la llarga si no l'heu fet, en el llibret hi ha les dos.
La curta es un "paseig" i es va fer aix perque en altres edicions els de la curta es queixaban de que era massa forta, varem pensar " fem una cosa fácil" i mira ens va sortir el que va sortir, després varem afegir "l'apendix" de la llarga i ja va estar feta la Road Book, "tan sols" calia fer-la unes 10 vegades més i amb gent diferent i contaquilometres diferents per donar-la per bé, i tot i axis hi ha errors, ¡¡¡Es una feinada!!!. A la pagina de CICLOIDE hi ha el TRAK penjat.
Tambe dir-vos que en el Centre BTT de Quart hi ha llibrets d'altres edicions de la Road Book per si no les heu fet, per exemple l'edició del 2006 per a mi es de les mes conseguides i molt repetida.
Gracies per el vostre interes