dissabte, de març 13, 2010

Volta solitària per Mallorca (3 de 3). Palma - Alcúdia pel pla


Tercera i darrera etapa de la "Volta solitària per Mallorca". Si el primer dia el barco m'havia deixat a Alcúdia i havia travessat Mallorca de punta a punta per la Serra de Tramuntana, el darrer dia tocava travessar-la en sentit invers, aquesta vegada pel Pla. 85 kms de pedaleig ràpid que, sumats als que ja duia, fan un total de 285 kms en tres dies. Ni molt ni poc, supòs.

Aquest és el traçat de la ruta vist des del cel:


Per descarregar-vos i/o explorar el track, anau al wikiloc.


Vaig començar la ruta pel carril velo que ressegueix quasi tota la badia de Palma. Millor haver d'esquivar alguns domingueros que no patir pels cotxes, no? En qualsevol cas, jo era tan dominguero com qualsevol altre!


Passeig marítim de Palma.


Palma vista des de l'altra banda de la badia. El carril bici en algun tram passa ben ran de la mar...


El pla de Mallorca no té l'encant de la serra, com a mínim des del punt de vista ciclista, però sí que té uns quants poblets ben polits i segurament moltes altres coses que em van passar desapercebudes... El paisatge és relativament monòton, i en els millors moments em va recordar a alguna part de l'Empordà.


Un exemple del tipus de carreteretes que vaig transitar per creuar Mallorca de punta a punta pel pla. El paisatge en alguns moments em recordava molt a l'Empordà...


Diria que açò és Algaida, i que em perdonin els d'allà si m'equivoc.


I aquest altre juraria que és Sineu... per cert, aquests de la foto no els conec de res. Per desgràcia meva, no tenia ningú al davant que em tallés el vent!


Prat verd amb la serra de Tramuntana al fons.


L'asfalt en general està en bon estat, excepte el d'un caminot per on em vaig ficar després de passar per Llucmajor i que estava cobert de grava i ple de trencs i clots i bonys... No vaig tenir més remei que anar fent esses durant uns quilòmetres, esquivant els forats i pedres que omplien el camí...



Ja a Alcúdia, petit premi en forma d'espècies: per començar a fer boca, un platet de xipirons...


Sortint del port d'Alcúdia, passejant per coberta vestit encara de ciclista... la velo, fermada amb una corda a dins de la bodega.


Fins prest!


Tot i que vaig tornar satisfet d'aquesta "Volta solitària per Mallorca", em vaig quedar amb les ganes de tornar-hi i travessar tota la serra passant per Sóller, que era la meva idea inicial però que no vaig dur a terme perquè sense voler-ho em vaig desviar del camí. Queda pendent.


...